TOMAS KRAL

TOMAS KRAL, 2006 YILINDA ECOLE CANTONALE D’ART DE LAUSANNE (ECAL)’ DAN MEZUN OLDU VE 2008 YILINDA AYNI ALANDA, 2009 YILINDA DA LÜKS TASARIM ALANINDA YÜKSEK LİSANS DERECELERİ ALDI. 2008 YILINDA, KENDİ İSMİNİ TAŞIYAN VE MERKEZİ İSVİÇRE’NİN LOZAN KENTİNDE OLAN BİR ÜRÜN TASARIM STÜDYOSU KURDU.

ENDÜSTRİYEL ÜRETİM VE ARAŞTIRMA BAĞLAMINDA TOMAS KRAL’IN TASARIMA YAKLAŞIMININ AYIRT EDİCİ ÖZELLİĞİ, MALZEMELER VE SÜREÇLER ÜZERİNE ÇOK NET BİR ODAKLANMADIR. TOMAS KRAL, CAM, MANTAR, VE SERAMİK ALANLARINDA AYDINLATMA, MOBİLYA VE AKSESUAR GİBİ ÇOK DEĞİŞİK ÜRÜNLER ÜZERİNDE ÇALIŞIR. TOMAS KRAL, GELENEKLERDEN ESİNLENİR VE OBJELERİNE BEKLENMEDİK FİKİRLER, MİZAH VE TAZELİK AŞILAR. YENİ YARATICI YAKLAŞIMLAR VE BASİT, YARATICI ÇÖZÜMLER ÜRETMEK İÇİN TOMAS KRAL, GENELLİKLE ZANAATKARLARIN VE İMALATÇILARIN ÇALIŞMALARINI VE BİLGİ BİRİKİMLERİNİ GÖZLEMLER VE BUNLARLA FARKLI DENEYLER YAPAR.

TOMAS KRAL PEK ÇOK MÜZEDE VE GALERİDE SERGİLER DÜZENLEMİŞTİR. ÇALIŞMALARIYLA ‘LEİTZ İNOVASYON VE TASARIM ÖDÜLÜ’, 9. ULUSLARARASI BİSİKLET TASARIMI YARIŞMASI’NDA ‘MÜKEMMELLİK ÖDÜLÜ’ VE 2010 YILINDA ‘İSVİÇRE FEDERAL TASARIM ÖDÜLÜ’ DE DAHİL OLMAK ÜZERE PEK ÇOK ÖDÜL ALMIŞTIR.

PEDESTAL

GELENEKSEL TÜRK ÇAY RİTÜELİNİ DEĞİŞTİRMEK İSTEMEDİM VE SADECE GELENEKSEL ÇAY BARDAĞININ ALTINA CAMDAN KÜÇÜK BİR AYAK EKLEYEREK ONU VURGULAMAYI AMAÇLADIM.

MAĞAZADA GÖSTER

CRYSTAL FLOWERS

HEP ÇİÇEKLERLE DOLU BİR VAZO... BU HEYKELSİ DEKORATİF CAM ÇİÇEK PARÇALAR, SON DERECE GELENEKSEL BİR TEKNİK OLAN ÇEŞM-İ BÜLBÜL TEKNİĞİYLE ÜRETİLMİŞTİR.

MAĞAZADA GÖSTER

PAMUKKALE

PAMUKKALE’DEN ESİNLENİLEREK TASARLANAN BİR CAM KASE TAKIMI. BU OPAL KASELERİN ŞEKİLLERİNİ KULLANARAK TÜRKİYE’NİN DOĞAL GÜZELLİĞİNİN ZARAFETİ İLE GELENEKSEL CAM İŞÇİLİĞİ BECERİLERİ ARASINDA BİR PARALELLİK KURMAYI AMAÇLADIM.

MAĞAZADA GÖSTER

EYE BOWL

NAZARLIĞIN RENK REFERAN SLARI KULLANILARAK DEKORE EDİLMİŞ BİR MEYVE KÂSESİ. BURADAKİ FİKİR İŞLEVSEL BİR EV NAZARLIĞI YARATMAKTIR .

MAĞAZADA GÖSTER

EVIL EYE TOTEM

NAZAR BONCUĞUNUN ÜÇ BOYUTLU BİR YORUMUDUR. PARÇALAR KOLAYCA BİRBİRİNDEN AYRILABİLİR VE GELENEKSEL NAZAR BONCUĞUNUN HER RENGİ İŞLEVSEL BİR OBJEYLE TEMSİL EDİLİR. TAKIM, BİR TABAK, İKİ MUMLUK VE BİR MUM SÖNDÜRÜCÜDEN OLUŞUR.

MAĞAZADA GÖSTER

LINEN

OSMANLI DÖNEMİNE ÖZGÜ TARİHİ MİMARLIK FORMLARININ VE GELENEKSEL CAM OBJELERİN ÇAĞDAŞ BİR YORUMUDUR. BU VAZOLAR KUMLAMA VE CAM BOYAMA TEKNİĞİNİ SAF, RENKLİ VE GRAFİK BİR TARZLA BİR ARAYA GETİREREK PAŞABAHÇE’NİN GELENEKSEL EL SANATLARINI ÖN PLANA ÇIKARIR.

MAĞAZADA GÖSTER

CASCADE

PAMUKKALE ŞELALELERİ ŞEKLİNDE TÜRK ÇAY BARDAĞI. BU ‘BASAMAKLAR’ ÇAY BARDAĞININ TUTULMASINI KOLAYLAŞTIRIR. BARDAKLARA DİSK ŞEKLİNDE VE KESME VE YALDIZLAMA TEKNİĞİYLE DEKORE EDİLMİŞ ÇAY TABAKLARI EŞLİK EDİYOR.

MAĞAZADA GÖSTER

CUT

BAŞLANGIÇ ŞEKİLLERİ AYNI KALIPLA OLUŞTURULMUŞ, AMA SONRA HER BİR VAZO FARKLI KESİMLERLE DÖNÜŞTÜRÜLMÜŞTÜR.

MAĞAZADA GÖSTER